4 Tips startende ondernemers

categorie tips and tricks

Ben jij nou net begonnen als startende ondernemer, lees dan deze 4 tips die je niet mag missen en ga goed van start. Wat is de missie van jouw bedrijf?

Hoe vind ik mijn doelgroep?

categorie aks and answer

HOE VIND IK MIJN DOELGROEP?

Hoe vind je nou je doelgroep? Dat vragen veel startende ondernemers zich af. Er zijn verschillende manieren waar mee jij je doelgroep kan opsporen, en een van deze manieren is online. Internet is niet meer weg te denken in het bedrijfsleven. Ook zal je het nodig hebben om je doelgroep te bereiken. Het is niet alleen goedkoper, je bereikt er vaak ook nog meer mensen mee.

HOE BEGIN JE?

Ben je net begonnen met je eigen bedrijf, en weet je echt niet waar je het moet zoeken? Zoek dan je concurrenten op! Die hebben al klanten en daar kan jij het mooi bij af kijken. Zoek de concurrenten op social-media op en kijk naar de mensen die de pagina leuk vinden of volgen. Bezoek de websites van de concurrenten en kijk rond naar wat voor informatie ze delen en of ze een portfolio hebben van klanten.

LAAT WETEN DAT JE ER BENT!

Deel jouw kennis of product op Twitter, Facebook, LinkedIn of op je zakelijke pagina en kijk wat voor mensen er op reageren. Wordt vooral actief op Social-Media en krijg vanzelf de volgers die zich interesseren voor jouw diensten/producten. Deel dan vooral content die interessant zijn voor de lezers en trigger de mensen om te reageren op je berichten zodat je interactie krijgt met je volgers.

Wat een goede manier is om je doelgroep snel te bereiken is via Facebook. Je kan via je bedrijfspagina op Facebook een advertentie opzetten met jouw product/dienst wat een paar euro zal kosten, maar dat zal het waard zijn. Daarin kun je kiezen welke leeftijdscategorie, mannen / vrouwen en waar in welke omgeving jij je advertentie wilt publiceren. Na het plaatsen van je advertentie wordt jouw bericht weergegeven op de tijdlijn van de mensen die binnen jouw filter voldoen.

WAT HEB JIJ TE BIEDEN?

Wat heb je voor product/dienst en voor wie is het bedoeld? Wie zie jij het liefst werken met jouw product/dienst? Dit zijn belangrijke vragen waar jij je goed in moet gaan verdiepen. Je moet je als ware inleven in jouw ideale klant. Wat is dan hun geslacht en binnen welke leeftijdscategorie valt deze ideale klant? Zijn ze al getrouwd en hebben ze al kinderen? Download hier de Check List Doelgroep Vinden met alle vragen op een rijtje die je dan zelf kan invullen.

WAT DOET JE DOELGROEP?

Is het een jonge doelgroep, denk dan vooral aan uitgaan, studeren, vrienden, sporten, werken enz. Heeft jouw doelgroep een bepaalde hobby waar je ze kan vinden? Probeer er achter te komen waar jouw doelgroep de meeste tijd doorbrengt. Zoek hier in individuen en trek daar het gemiddelde van.

WAAR ZIT JOUW DOELGROEP?

Waar haalt je doelgroep informatie vandaan? Is dat van Facebook, krant, tijdschriften, flyers, mond-tot-mond of zijn ze te vinden op bijeenkomsten?

Probeer er achter te komen waar je deze toekomstige klanten kan vinden. Reizen ze met de bus iedere dag of gaan ze naar het werk door middel van carpoolen?

Leer je doelgroep kennen en kom er achter wat hun normen en waarden zijn.

 

Heb jij nog andere manieren om je doelgroep te vinden?
Laat het mij weten door het hier onder in de reacties te zetten. 

 

Volg jij ons al?

SDB Design gebruikt vanaf nu verschillende Social-Media platformen. Volg jij ons al? Zo niet hebben we even alle Socials op een rijtje gezet:

 

Pinterest: https://nl.pinterest.com/sdbdesign/
Twitter: https://twitter.com/SDBDesignnl
Facebook: https://www.facebook.com/SDBDesign.nl/
Instagram: https://www.instagram.com/sdb_design.nl/

 

Hé leuk dat je er bent!

Welkom de website van SDB Design, mijn eigen reclamebureau sinds 2014 begonnen in Drachten en nu ook in Leeuwarden.

Even terug in de tijd hoe mijn passie is begonnen van het ontwerpen van reclame maken.

In 2009 ben ik begonnen aan de opleiding Allround DTP op de Friese Poort in Drachten. Ik vond het zo leuk om te  ontwerpen dat ik van deze “hobby” mijn werk heb gemaakt. Op 16 april 2014 heb ik SDB Design opgericht en geregistreerd bij de K v.k. Sinds die dag heb ik iedere klant vol met passie behandeld en gestreefd naar een pracht product waar de klant en mee konden schitteren.

Nu nog steeds ben ik bezig met mij zelf te ontwikkelen, dat weet je misschien als je mij al een tijdje volgt. Ik heb wel tich keer mijn website opnieuw gemaakt omdat ik elke keer wat nieuws uit vond hoe ik de website mooier kon maken.

In totaal ben ik 3 x van logo veranderd en ben er nu best wel tevreden mee.

Wil je zien hoe ik de veranderingen ben doorstaan qua websites en logo’s? Laat het weten in de reacties en dan maak ik er een aparte blog over!

Als er vragen zijn of opmerkingen? Drop ze hier onder in de reacties en ik beantwoord ze!
Tot de volgende blog.